فائزون|۲۴ دی ۱۳۶۶

کدخبر : 15210 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۰۹:۲۴

تاریخ شمسی

24 دی 1366

تاریخ قمری

23 جمادی‌الاول 1408

تاریخ میلادی

14 ژانویه 1988
 
خلاصه روز: 

- بارش برف ملایم و هوای ابری در جبهه‌ شمال‌غرب روز گذشته و امروز سبب سقوط دو هلی‌کوپتر شد.

- فرمانده سپاه دستور اجرای عملیات بیت‌المقدس2 را در ساعت یک بامداد فردا به قرارگاه‌های قدس و نجف ابلاغ کرد. وی دستوراتی را برای توپخانه صادر نمود. مراسم دعای توسل بعد از نماز مغرب و عشا در اکثر سنگرها برگزار گردیده است. فرماندهان قرارگاه‌ها با یگان‌ها در تماس بوده، درباره اوضاع تبادل نظر و اطلاعات می‌کنند.

- تعویق عملیات فاو با توجه به نظر مثبت آقایان هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی. تمرکز قوای ارتش عراق در مناطق فاو و بصره. هشدار فرماندهی جبهه جنوب به یگان‌ها درباره احتمال حمله عراق.

- پیشروی رزمندگان قرارگاه رمضان به طرف شهر شیلاویزه و انهدام یک هواپیمای سوخوی دشمن. بازتاب عملیات ظفر5 در بی.بی.سی و آسوشیتدپرس. جراحت و دست‌گیری تعدادی از نیروهای قرارگاه رمضان در مرز ترکیه.

- تجاوز هواپیماهای عراقی به آسمان شهر اهواز و اعلام وضعیت قرمز در اصفهان.

- با مصوبه شورای عالی پشتیبانی جنگ، به سپاه پاسداران اجازه سربازگیری داده شد.

- مراسم بزرگ‌داشت شهدای عملیات‌های کربلای4، کربلای5 و کربلای8 در مسجد ارک تهران با سخنان سرهنگ صیادشیرازی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش‌ رادیو امریکا از حمله قایق‌های توپ‌دار ایران به یک نفت‌کش هلندی. خبر حمله به یک نفت‌کش تحت اسکورت نیروی دریایی فرانسه و تکذیب فرماندهی این نیرو. مهار آتش‌سوزی نفت‌کش آسیب‏ دیده در لاوان. ادعای عراق درباره حمله به یک هدف دریایی بزرگ در سواحل ایران.

- وال‏استریت ژورنال نوشت که مقام‌های دولت ریگان نباید تحت تأثیر سیاست خارجی شوروی قرارگیرند و به این اعلام خطرها که ایران در دامن شوروی‌ها خواهد افتاد، نباید توجه کنند.

- دیدار پنج عضو شورای امنیت با دبیرکل و تصمیم وی به دیدار با نمایندگان تهران و بغداد. رادیو امریکا، چین را مانع اصلی اجرای قطع‌نامه 598 دانست.

- کمک نظامی عراق به سودان و فشار یک جناح سیاسی سودان برای حمایت آشکار دولت سودان از عراق. آمادگی یکی از مسئولان فلسطینی جنبش فتح مخالف ‌عرفات برای همراهی با برادران ایرانی در جنگ با نیروهای ناتو.

- امضای پیش‏ نویس پروژه تأسیس خط لوله نفتی ایران و ترکیه. این پروژه 3 سال طول خواهد کشید.

- گزارش خبرگزاری جمهوری‌اسلامی از تأثیر کمبود مواد اولیه بر چرخه تولید ایران و نارضایتی برخی اصناف.

ارسال نظر






captcha
ارسال