فائزون|۲۶ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15220 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۰:۴۷

تاریخ شمسی

26 دی 1361

تاریخ قمری

1 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

16 ژانویه 1983
 
خلاصه روز:

- در حمله‌ی هواپیماهای عراقی به استان ایلام، رادار آبدانان به شدت آسیب دید؛ چند منزل در دهلران ویران شد و 6 سرباز مجروح شدند. سرنگونی 3 هواپیمای عراقی در خاک این کشور.

3 منزل و مغازه بر اثر گلوله‌ی توپ‌خانه‌های عراقی تخریب شد.

- شهادت 2 تن از نیروهای خودی در منطقه‌ی کاشتر از توابع کامیاران به دست نیروهای مسلح غیر قانونی. نیروهای مسلح غیر قانونی در محور مهاباد به ارومیه در نزدیکی پایگاه محمدیار 2 تن از نیروهای ژاندارمری را گروگان گرفتند. اطلاعیه‌ی روابط عمومی سپاه پاسداران ناحیه‌ی کردستان مبنی‌بر دست‌گیری افراد رده‌بالای گروه کومه‌له و ضبط امکانات تدارکاتی این سازمان.

- کار بازسازی و نوسازی روستاهای حسین ملهه و کول‌آباد بوکان امروز پایان یافت.

- رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق در دیدار با تعدادی از روزنامه‌نگاران عرب، دیدار خود با طارق عزیز را آغاز دگرگونی موازنه‌ی قوا در بین دو کشور ایران و عراق خواند.

- به دنبال کشف یک خانه‌ی تیمی سازمان کمونیستی طوفان، 6 نفر دست‌گیر شدند و مقادیری اسلحه، مهمات و اسناد درون‌گروهی به دست آمد.

- اطلاعیه‌ی سپاه پاسداران منطقه‌ی 10 برای دعوت از نیروهای رزمنده و تخصصی برای حضور در جبهه‌ها.

- محسن رضایی از استقرار یک واحد دریایی سپاه در شیراز خبر داد.

- امام خمینی در دیدار جمعی از کارکنان صنایع دفاعی ملی و مسئولان و کارکنان صدا و سیما، ایران را میدان کار و نبرد با شیطان و عرصه‌ی سازندگی جوانان توصیف کردند.

- توضیحات میرحسین موسوی نخست‌وزیر، در پایان جلسه‌ی هیئت دولت درباره‌ی بودجه‌ی سال آینده و سمت‌گیری کلی آن.

- وزیر انرژی و تکنولوژی ترکیه امروز برای یک دیدار رسمی وارد تهران شد. گزارش رادیو اسرائیل از میزان و سطح هم‌کاری‌های دو کشور.

- عبدالله ولی‌عهد عربستان، ملک حسین پادشاه اردن، مضر بدران نخست‌وزیر و زیدبن شاکر رئیس ستاد مشترک اردن به هم‌راه یاسر عرفات امروز وارد بغداد شدند. گزارش خبرگزاری فرانسه و رادیو کلن در این‌باره.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- وزارت خارجه‌ی‌ سوئد اعلام کرد: در دیدار نخست‌وزیر سوئد‌ با وزیر خارجه‌ی الجزایر‌ درباره‌ی موضوع جنگ ایران و عراق به تفصیل بحث ‌شده است.

- به دنبال اشغال 5 کیلومتر از خاک کویت توسط عراق، مجلس کویت از امروز بحث درباره‌ی طرح لزوم تعیین حدود مرزی این کشور را با عراق آغاز کرد.

- به گزارش سپاه پاسداران بانه، گروهی از مخالفان عراقی با حمله به یکی از پایگاه‌های این کشور در چوارتا 8 نفر را کشته و تعداد زیادی را زخمی کرده‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال