فائزون|۲۷ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15223 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۱:۱۶

تاریخ شمسی

27 دی 1361

تاریخ قمری

2 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

17 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- در ادامه‌ی مباحث درباره‌ی اجرای عملیات با هدف تصرف العماره، عمق زیاد هدف؛ یک یا دو مرحله‌یی شدن عملیات و هوشیاری‌ دشمن از موضوعات حل نشده‌یی بود که مانع تصمیم‌گیری قاطع درباره‌ی طرح مانور می‌شد. محسن رضایی از محدود شدن تدریجی عملیات انتقاد کرد و غلامعلی رشید ناشناخته بودن زمین عملیات و بروز تردیدها را از اشکالات اصلی خواند؛ سرهنگ صیاد شیرازی چگونگی تقسیم تجهیزات را بیان کرد، از جمله اختصاص 110 دستگاه تانک و نفربر از یگان‌های ارتش برای اجرای عملیات.

- حمله‌ی هواپیماهای عراقی به نیروگاه رامین اهواز تلفاتی در پی نداشت. تخریب 4 منزل مسکونی در گلوله‌باران آبادان. همچنین حمله‌ی این هواپیماها به روستای دهیمی در غرب سوسنگرد و جزیره‌ی خارک تلفاتی در پی نداشت. مین‌گذاری عراقی‌ها در منطقه‌ی البحار و تحویل تعدادی موشک توسط فرانسه به عراق.

- شهید و زخمی شدن 3 نفر از نیروهای ژاندارمری و گروگان‌گیری به دست نیروهای مسلح غیر قانونی در غرب سلماس. این نیروها همچنین در اقدامی وحشیانه اقدام به بریدن سر روحانی روستای یازی‌بلاغی در شمال سقز کردند. نیروهای حزب دمکرات در شرق نقده به چند خودرو حمله کردند و سرنشینان آن‌ها را گروگان گرفتند. نیروهای سپاه، 6 خودرو ربوده‌شده به دست همین نیروها را در جاده‌ی اشنویه بازپس گرفتند. هلاکت یکی از افراد حزب دمکرات در عملیات کمین نیروهای خودی بین دو روستای حماملار و کهریز.

- به شهادت رسیدن 2 نفر از اهالی پره‌سر طوالش به دست افراد سازمان مجاهدین خلق. اجرای حکم اعدام 3 تن از افراد سازمان در شیراز.

- اعزام اولین گروه از نیروهای گردان احتیاط قدس لشکر21 حمزه به جبهه‌های جنگ و سخنان سرهنگ نظری‌ درباره‌ی شیوه‌ی آموزش این افراد. امروز هم مردم بسیاری از شهرها و روستاها به جبهه‌های نبرد عزیمت کردند.

- استاندار باختران‌ درباره‌ی میزان اعتبارات تخصیص‌یافته و میزان اعتبارات جذب‌شده برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده سخنانی را ایراد کرد.

- امروز نخستین دبیرستان جبهه‌های جنگ آغاز به کار کرد.

- مدیرکل منطقه‌ی10 تأمین اجتماعی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی اقدامات رفاهی سازمان برای مهاجران جنگ تحمیلی ساکن اصفهان اطلاعاتی را در اختیار عموم قرار داد.

- ملاقات آقای رفسنجانی با فرمانده و دیگر مسئولان نیروی دریایی در قرارگاه مشترک دریایی نوح.

- آغاز دومین دور مذاکرات وزیر بازرگانی ایران با وزیر تجارت خارجی‌ یوگسلاوی‌ در بلگراد.

- قائم مقام وزیر بازرگانی نتایج سفر خود از دو کشور مالزی و بنگلادش را تشریح کرد.

- شکسته شدن دیوار صوتی منطقه‌ی هوایی کویت به وسیله‌ی یک هواپیمای عراقی. پیام صدام حسین به رئیس‌جمهور زامبیا‌ و درخواست حمایت از این کشور برای میزبانی اجلاس آینده‌ی سران جنبش عدم تعهد در بغداد.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از سفر برخی مقامات کشورهای عرب به عراق و فعالیت‌های سیاسی رهبران این کشورها در منطقه.

- شش تن از مردم عراق به ایران پناهنده شدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال