فائزون|۲۸ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15226 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۱:۳۵

تاریخ شمسی

28 دی 1361

تاریخ قمری

3 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

18 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- تخریب 5 منزل مسکونی و مغازه بر اثر اصابت توپ‌های عراقی. بمب‌باران منطقه‌ی عملیاتی محرم به دست نیروهای عراق تلفات و خساراتی در پی نداشت. انهدام 75% از پایگاه‌های نظامی عراق در کلاله به همت نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران. درخواست پناهندگی 7 تن دیگر از مردم عراق به جمهوری اسلامی.

- 22 نفر از افراد سازمان‌های مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق به همت نیروهای خودی قبل از ورود به مهاباد کشته یا زخمی شدند. در این عملیات چریکی 12 نفر از نیروهای خودی شهید یا مجروح شدند. نیروهای خودی در روستای گل (نقده) یک نفر از نیروهای مسلح غیر قانونی را به هلاکت رساندند و خودرو و داروهای ربوده‌شده را بازپس گرفتند. زخمی شدن یک تن از نیروهای خودی در پایگاه خورخور سنندج بر اثر درگیری با این نیروها.

اخاذی 85000 تومان وابستگان حزب دمکرات از اهالی چندین روستا از توابع سلماس.

یکی از افراد این حزب خود را تسلیم پایگاه شوشیه کرده، درخواست امان‌نامه کرد.

- واحد مرکزی خبر از اجرای عملیات دیگری برای فروپاشی کامل گروه کومه‌له در سنندج خبر داد.

- دست‌گیری پیک سازمان مجاهدین خلق سربند اراک و عضو مرکزیت سازمان کمونیستی راه کارگر کرج

- امروز کمال مقهور وزیر نفت لیبی با آیت‌الله خامنه‌ای و میرحسین موسوی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. گزارش روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی این دیدار. میرحسین موسوی: موضع مشترک ایران و لیبی می‌تواند تلاش‌های عربستان را با شکست مواجه سازد.

- محسن رضایی: در صورت ادامه‌ی ارسال موشک‌های استراتژیک فرانسوی به عراق ما بی‌کار نخواهیم نشست.

- وزیر بازرگانی در پایان سفر 6 روزه‌ی خود به یوگسلاوی، نتیجه‌ی سفر و روابط متقابل اقتصادی بین دو کشور را تشریح کرد. هیئت اقتصادی ترکیه با قائم‌مقام وزارت بازرگانی دیدار گفت‌و‌گو کرد.

- مذاکرات صدام حسین و فهد در عربستان امروز پشت درهای بسته انجام شد؛ به گفته‌ی برخی منابع سیاسی، جنگ ایران و عراق از محورهای این گفت‌و‌گو بوده است. آسوشیتدپرس: عراق معمولاً از آنچه که وی ناتوانی اعراب در کمک به عراق می‌خواند شکایت دارد و جنگ را آغاز سلطه‌ی ایران بر کل منطقه‌ی خلیج‌فارس می‌داند.

ارسال نظر






captcha
ارسال