فائزون|۲۹ دی ۱۳۶۱

کدخبر : 15228 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۲:۱۴

تاریخ شمسی

29 دی 1361

تاریخ قمری

4 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

19 ژانویه 1983
 
خلاصه روز: 

- تخریب 4 منزل مسکونی دیگر و خسارت دیدن یک بیمارستان در گلوله‌باران آبادان و خرمشهر.

- به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز هزاران نفر از نیروهای بسیج سپاه، نیروهای مردمی و افراد متخصص فنی از شهرهای مختلف کشور به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

- نیروهای کومه‌له در روستای یازی‌بلاغ در شمال سقز 12 تن از افراد مسلح پایگاه روستا را گروگان گرفته، یک نفر را به شهادت رساندند.

6 تن از افراد مسلح غیر قانونی در حمله به نیروهای پایگاه نگل سنندج کشته یا زخمی شدند. دست‌گیری 2 نفر از نیروهای حزب دمکرات و کومه‌له در شهر سنندج و روستای موسی‌آلان سردشت. کشته شدن یکی از اعضای فعال کومه‌له بر اثر انفجار بمب. مختل شدن ارتباط تلفنی بخشی از مهاباد به دست نیروهای دمکرات.

- ترور ناموق امام‌جمعه‌ی آبدانان‌ به دست نیروهای سازمان مجاهدین. کشف یک خانه‌ی تیمی این سازمان در شاهرود؛ هلاکت یک تن و دست‌گیری 3 تن دیگر در این حادثه.

در جاده‌ی بهشهر به گلوگاه نیروهای سازمان مجاهدین به خودرو دادسرای انقلاب تیراندازی کردند که تلفات جانی درپی نداشت.

- توضیحات نخست‌وزیر درباره‌ی بودجه‌ی مصوبه‌ی هیئت دولت که قرار است برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

- احمد عزیزی درباره‌ی تحرکات اخیر دیپلماتیک منطقه گفت: هدف عمده‌ی این سفرها تقلیل حمایت‌های کشورهای مترقی منطقه از ایران است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- خبرگزاری فرانسه و رادیو کلن اعلام کردند که دفتر خبرگزاری شوروی در تهران بسته ‌شده است.

- خبرگزاری رویتر تلاش‌های عربستان سعودی برای حل اختلاف عراق و سوریه را هدف سفرهای اخیر مقامات عربی اعلام کرد. خبرگزاری عربستان: در جریان این ملاقات (سفر صدام به ریاض) اوضاع کنونی جهان عرب و به ویژه جنگ ایران و عراق بررسی شده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز درباره‌ی این موضوع گزارش ارائه داد.

- نوشته‌های مجله‌ی امریکایی تایم درباره‌ی تحولات سیاسی جنگ ایران و عراق به خصوص دیدار مسعود رجوی با طارق عزیز و دیدار وزیر خارجه‌ی مصر با مقامات فرانسوی و همچنین کمک‌های تسلیحاتی فرانسه به عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال