فائزون|۲۳ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 15236 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۳:۱۷

تاریخ شمسی

23 بهمن 1361

تاریخ قمری

28 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

12 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- آتش‌سوزی قسمتی از یک نخلستان و تخریب 5 منزل مسکونی و مغازه نتیجه‌ی گلوله‌باران امروز شهر آبادان. انهدام یک هواپیمای عراقی در منطقه‌ی عملیاتی والفجر، تعداد هواپیماهای سرنگون‌شده‌ی دشمن در این منطقه‌ی عملیاتی را به 8 فروند رساند.

- درخواست پناهندگی 3 تبعه‌ی مسیحی عراقی ضمن معرفی کردن خود به نیروهای نظامی.

بیانیه‌ی شدیداللحن صدام درباره‌ی سربازان فراری از جبهه‌های جنگ.

- در عملیات غافل‌گیرانه‌ی نیروهای کمونیستی کومه‌له در شمال شرقی مریوان، 12 نفر از نیروهای خودی شهید، زخمی یا اسیر شدند.

هلاکت 5 تن از نیروهای مسلح غیر قانونی در درگیری با نیروهای خودی در روستای بناویله در شمال سردشت.

حمله‌ی نیروهای برانداز به پایگاه گوگ‌تپه در جنوب ارومیه به زخمی شدن یکی از نیروهای خودی و دست‌گیری 4 تن از مهاجمان انجامید.

نیروهای مسلح غیر قانونی در جنوب سنندج، پس از به آتش کشیدن خودرو برف‌روبی وزارت راه و شکنجه و سرقت اموال 5 تن از رانندگان و خدمه‌ی خودرو آن‌ها را در بیابان‌های اطراف رها کردند.

- در عملیات نیروهای خودی برای سرکوب نیروهای مسلح غیر قانونی در بانه و سقز، 24 تن از افراد کومه‌له و دیگر نیروهای مسلح کشته و یک تن دست‌گیر شد، از نیروهای خودی نیز 9 تن شهید، زخمی یا اسیر شدند.

6 تن از افراد وابسته به حزب دمکرات کردستان و گروه کومه‌له با معرفی خود پایگاه‌های سپاه در سنندج، بیجار و دادسرای انقلاب اسلامی نقده، درخواست امان‌نامه کردند.

- نیروهای سازمان مجاهدین خلق یکی از افراد متعهد روستای زرینه در جنگل‌های چوکا و دو فرزند وی را ترور کرده، به شهادت رساندند.

- سخنان آقای موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب درباره‌ی تعداد افراد دست‌گیرشده‌ی حزب توده، جرائم آن‌ها و اقدامات برخی گروه‌های مسلح در سطح شهر، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه‌ی اطلاعات.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخنان میرحسین موسوی درباره‌ی جایگاه سپاه و نقش آن در جنگ تحمیلی در پایان مراسم بیست و نهمین دوره‌ی آموزشی سپاه پاسداران منطقه‌ی 10 کشور.

- احمد عزیزی قائم‌مقام وزارت خارجه، در بازگشت از سفر به کشورهای لیبی ـ کوبا و الجزایر در فرودگاه رم و فرودگاه مهرآباد، ضمن مصاحبه‌هایی، تلاش برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل؛ پیشنهاد تأسیس صندوق بین‌الملل و درخواست اخراج کشورهای سودان، مصر و عراق از جنبش غیرمتعهدها را از جمله اهداف سفرهای خود برشمرد.

- احتمال پایان جنگ در 6 ماه آینده؛ برتری ایران در ابعاد سیاسی و نظامی نسبت به عراق و شرایط ایران برای پایان جنگ، از جمله مطالبی بود که رادیو بی‌بی‌سی به نقل از رجایی خراسانی نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل، بیان کرد.

- وزیر بهداری در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی به تشریح اقدامات وزارت بهداری در تأمین بهداشت جبهه‌های جنگ و درمان نیروهای مجروح پرداخت.

- اطلاعیه‌ی سازمان اوقاف در خصوص مأموریت و عملکرد آن سازمان در مناطق جنگ‌زده.

- سفر وزیر خارجه‌ی فرانسه به بغداد و مذاکرات وی با مقامات عراقی درباره‌ی جنگ عراق و ایران.

روزنامه‌ی لوموند در مقاله‌یی با عنوان "هدف اصلی سفر کلود شسون به خاورمیانه کمک به عراق است"، به بررسی جوانب مختلف این اقدام دولت فرانسه پرداخت.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از شگردهای تبلیغاتی عراق پس از عملیات والفجر مقدماتی که از 3 روز گذشته آغاز ‌شده و همچنان ادامه دارد.

- عربستان سعودی علی‌رغم سخنان زکی یمانی وزیر نفت این کشور که گفته بود راهی برای جلوگیری از کاهش بهای نفت وجود ندارد، با صدور بیانیه‌یی تصمیم این کشور برای کاهش بهای نفت یا افزایش میزان صدور آن را تکذیب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال