فائزون|۲۵ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 15242 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۳:۳۲

تاریخ شمسی

25 بهمن 1361

تاریخ قمری

30 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

14 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 
 
- شهید یا زخمی شدن 6 تن از نیروهای خودی و به غنیمت گرفته شدن 3 قبضه اسلحه و 2 دستگاه بی‌سیم از نتایج حمله‌ی مشترک نیروهای دمکرات کردستان ایران و نیروهای عراقی در منطقه ازگله‌ی جوانرود. برخورد گلوله‌های توپ و خمپاره‌ی عراق در آبادان، موجب زخمی شدن 4 تن و تخریب یک منزل مسکونی و مدرسه شد. اطلاعیه‌ی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران حاکی از سرنگونی دو هواپیمای عراقی در درگیری هوایی با جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بود. بر اثر اجرای دقیق آتش نیروهای خودی قسمتی از پادگان انب در منطقه‌ی حلبچه، تخریب شد و تعدادی از خودروهای پادگان در آتش سوختند.
- یک منبع نظامی از حفاظت از شهرهای حلبچه، کرکوک و سلیمانیه توسط نیروهای اردنی و ورود 4 تیپ از نیروهای مصری از یک ماه پیش به عراق خبر داد.
- اعزام داوطلبان رزمنده، امدادگر و فنی از نواحی مختلف به نقاط مرزی کشور برای حضور در جبهه‌های جنگ.
- شهید، زخمی یا اسیر شدن 7 تن از نیروهای ژاندارمری در حمله‌ی نیروهای مسلح غیرقانونی به منطقه‌ی سرو در شمال غربی ارومیه. حمله‌ی نیروهای برانداز در جاده‌ی هنگ‌آباد به پایگاه سختان و زخمی یا اسیر شدن 3 تن از نیروهای خودی. بر اثر انفجار مین در جنوب پیرانشهر در جاده‌ی بادین‌آباد، 2 تن از نیروهای تأمین جاده زخمی شدند. یک اسلحه‌ی ژ3 و یک دستگاه آمبولانس وزارت بهداری که نیروهای ضدانقلاب آن را در روستای سفلی در جنوب باختری بوکان، مخفی کرده بودند به همت نیروهای لشکر64 پیاده‌ی ارومیه کشف شد.
- سازمان مجاهدین خلق 5 تن از نیروهای ژاندارمری را که در گروگان این سازمان بودند اعدام کرد. سرقت 340 هزار ریال وجه نقد و مقداری جواهرآلات از یک خانه در میدان ونک توسط عوامل سازمان مجاهدین خلق. دست‌گیری 5 تن از فعالان سازمان مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق در تهران و منطقه‌ی 4 کشوری.
- ترسیم ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی و تأثیر عملیات والفجر در اقدامات تبلیغی و سیاسی حکومت عراق از جمله محورهای سخن‌رانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از نیروهای جهاد سازندگی، ورزشکاران و گروهی از کارکنان بهزیستی استان سمنان بود. گزارش رادیو بی‌بی‌سی از این دیدار.
- سخنان سرهنگ معینی‌پور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در مصاحبه‌ی اختصاصی با روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی سیاست مقابله به مثل؛ هماهنگی و هم‌کاری نیروی هوایی ارتش با نیروی سپاه؛ پای‌بندی ایران به سیاست‌های دفاعی و پرهیز از کشتار مردم عادی.
- دکتر هنردوست معاون بین‌المللی وزارت نفت در بازگشت از سفر دو روزه به ونزوئلا: در این سفر پیرامون کلیه‌ی زمینه‌های مربوط به اپک با وزرای نفت ونزوئلا و اکوادور توافق داشتیم.
- سناتور گیولیوا ورلاندو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا، بعد از سفر به ایران گفت که شرکت فوق‌العاده‌ی توده‌های مردم در صحنه‌ی سیاسی و نظامی ایران در هیچ جای دیگر دنیا سابقه ندارد و این مردم به تجاوز حکومت صدام پاسخ خواهند داد.
- دفاع کلود شسون وزیر امور خارجه‌ی فرانسه از فروش سلاح به عراق بر این اساس که عراق مشغول دفاع از مرزهای خود می‌باشد. کیهان درباره‌ی سفر شسون از بغداد به دمشق نوشت: وی در گفت‌و‌گو با مقامات سوری به بررسی بازگشایی خط لوله‌ی نفت عراق خواهد پرداخت.
- به گفته‌ی رادیو اسرائیل در دیدار امروز جورج شولتز وزیر خارجه‌ی امریکا‌ با سعدون حمادی وزیر خارجه‌ی سابق عراق در واشنگتن، علاوه بر جنگ ایران و عراق درباره‌ی سایر مسائل خاورمیانه نیز گفت‌و‌گو ‌شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- دیدار و گفت‌و‌گوی وزیر نفت عراق با وزیر تجارت و صنعت اردن‌ در عراق.
- پطروس غالی وزیر مشاور در امور خارجی مصر در قاهره گفت: مصر، عراق را در جنگ علیه ایران صددرصد مورد تأیید قرار می‌دهد.
به گزارش روزنامه‌ی یومیوری چاپ توکیو پادشاهی سعودی علاوه بر کمک‌های مالی هزینه‌ی خرید سلاح‌های عراق از فرانسه و شوروی را نیز تقبل کرده و احتمال می‌رود ارتش اسرائیل نیز به طور علنی در حمایت از صدام با ایران وارد جنگ شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال