فائزون|۲۶ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 15244 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۶|۱۳:۳۶

تاریخ شمسی

26 بهمن 1361

تاریخ قمری

1 جمادی‌الاول 1403

تاریخ میلادی

15 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- اجرای عملیات پاک‌سازی دو روستای تنگی‌سر و توریور در جنوب غربی سنندج به دست نیروهای جندالله و تیپ قدس به کشته، زخمی یا دست‌گیر شدن 24 تن از نیروهای حزب دمکرات انجامید در حالی که نیروهای خودی آسیب ندیدند.

- کشف انبار کالاهای قاچاق حزب دمکرات در محور سنندج ـ مریوان، به همت نیروهای قرارگاه حمزه، کشته یا زخمی شدن 7 تن از نیروهای دمکرات و به دست آمدن 18 بسته جنس قاچاق. دست‌گیری افراد حزب دمکرات در یک خانه‌ی تیمی در بانه. خودرو لندور متعلق به یک پایگاه نظامی در جاده‌ی خورخوره در جنوب شرقی سقز، به مین برخورد کرد و بر اثر انفجار ایجادشده چندین نفر زخمی شدند.

- جلال حسینی سرکرده‌ی گروه خبات، از عراق مقداری تسلیحات از جمله دو قبضه توپ 106، دو قبضه تیربار دوشکا و... دریافت کرده و قصد وارد کردن آن‌ها به ایران را دارد. تسلیم شدن 3 نفر از افراد حزب دمکرات کردستان ایران و کومه‌له به هم‌راه یک قبضه اسلحه به نیروهای سپاه.  دست‌گیری یکی از اعضای دمکرات که مسئول اتحادیه‌ی جوانان این شهر بود.

- زخمی شدن یکی از دانش‌آموزان بسیجی همدان در جریان ترور وی به دست افراد سازمان مجاهدین خلق.

دست‌گیری 2 تن از افراد سازمان مذکور در دامغان و لنگرود. در رودبار نیز، یکی از افراد فعال سازمان چریک‌های فدایی خلق دست‌گیر شد.

- به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، توابین زندان کارون اهواز با ارسال نامه‌یی ضمن اظهار برائت از دیدار رجوی با طارق عزیز، عدم مقبولیت اجتماعی منافقین در درون جامعه‌ی اسلامی و شکست حرکت نظامی شورای ملی مقاومت منافقین را از عمده دلایل این دیدار برشمردند.

- آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با مسئولان سپاه منطقه‌ی 10، ضمن بیان تاریخچه‌یی از تشکیل سپاه، بر نیروی عظیم ملت تأکید کردند و نقش مؤثر نیروهای گشتی سپاه در از بین بردن بقایای گروهک‌های محارب را یادآور شدند.

- بهبود وضع نیروی دریایی؛ نحوه‌ی تأمین قطعات یدکی مورد نیاز؛ اهداف تشکیل قرارگاه مشترک نوح با هم‌کاری سپاه و... از عمده محورهای مصاحبه‌ی ناخدا یکم بهرام افضلی با روزنامه اطلاعات بود.

- به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، نمایشگاه برپا ‌شده‌ی سفارت ایران در الجزایر به مناسبت چهارمین سال‌گرد پیروزی انقلاب به دلیل فشارهای وارده به سفارت تعطیل و یکی از کارمندان محلی سفارت که در امور تبیلغاتی هم‌کاری کرد بازداشت شد.

- سفیر کلمبیا‌ رونوشت استوارنامه‌ی خود را تسلیم وزیر امور خارجه‌ی کشورمان کرد و خواستار حمایت ایران از عضویت کلمبیا در جنبش عدم تعهد شد.

- به نوشته‌ی روزنامه‌ی کویتی الرأی العام، صدام حسین به زودی برای یک دیدار فوری 24 ساعته از مصر و ملاقات با حسنی مبارک رئیس رژیم حاکم بر مصر به این کشور سفر خواهد کرد و گفت‌و‌گوهای این دو تن درباره‌ی جنگ ایران و عراق خواهد بود.

- سخنان کلود شسون وزیر امور خارجه‌ی فرانسه در پایان سفرش به سوریه حاکی از آن است که وی در مأموریت خود موفقیتی کسب نکرده است؛ وی در نظر داشت موافقت مقامات سوری را برای بازگشایی لوله‌ی نفتی عراق به مدیترانه جلب کند.

روزنامه‌ی سوئدی سونسکاداگ بلادت، درباره‌ی تأثیر سفر اخیر کلود شسون به عراق و سوریه با تأکید بر نقش فرانسه به عنوان بزرگترین حامی عراق در جنگ، نوشت: عراق در وضع بسیار بد اقتصادی قرار گرفته است و به کمک شاه حسین و فرانسویان سعی در منصرف کردن سوریه از حمایت ایران دارد.

ارسال نظر






captcha
ارسال