فائزون|۱۴ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15301 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷|۱۳:۰۶

تاریخ شمسی

14 اسفند 1365

تاریخ قمری

4 رجب 1407

تاریخ میلادی

5 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- آخرین روز عملیات تکمیلی عملیات کربلای5: تثبیت خط اول موسوم به خط 500؛ پاتک دشمن به هلالی پنجم و ششم و دفع آن تا نصف هلالی ششم؛ تلفات نیروهای دشمن؛ وحشت عراقی‌ها از منطقه شرق بصره.

- جلسه فرماندهان عالی‌رتبه سپاه با حضور آقای هاشمی رفسنجانی و موافقت آنان با توقف چندروزه عملیات تکمیلی کربلای5 به منظور بررسی علل عدم پیشروی در این عملیات. تأکید فرماندهان حاضر در جلسه بر ضرورت وجود فرصت برای بازسازی یگان‌ها و طراحی دقیق‌تر عملیات.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- آمار شهدا، مجروحان و مفقودان نیروهای خودی در عملیات کربلای5.

 

- چند پاتک ناموفق عراق در منطقه عملیات کربلای7. تحلیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از عملیات کربلای7.

- نفوذ پیش‌مرگان مبارز کرد عراق به داخل شهر "اتروش" و انهدام مراکز دولتی آن.

- درگیری نیروهای سپاه با عناصر ضدانقلاب در منطقه "باویسی" واقع در شمال دشت ذهاب.

- واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران و سکوت حکومت عراق در برابر حملات ترکیه به شمال عراق. بازتاب این حملات ترکیه در مطبوعات غرب. گزارش "گاردین" از افزایش حضور ترکیه در مرزهای عراق. مقاله "تایمزمالی" درباره طرح مداخله ترکیه در موصل - کرکوک و دلایل آن.

- نگرانی "آباابان" از پیروزی ایران در جنگ و پیش‌بینی وی در مورد چگونگی پایان جنگ. گزارش روزنامه "دی ولت" از تلاش عراق برای جلب حمایت یهودیان امریکا و توافق با اسرائیل.

- جینز دیفنس: منابع تسلیحاتی ایران متعدد است و تلفات فراوان عراق تنها متأثر از دریافت سلاح‌های امریکایی نیست. ریگان در سخنانی هدف ماجرای مک فارلین را بهبود روابط با ایران اعلام کرد که راه قهقرا پیمود. تأکید رادیو بی.بی.سی بر لزوم برقراری رابطه با ایران.

- بررسی سفر دبیرکل سازمان ملل به ایران و عراق در شورای امنیت و شرایط این شورا برای برگزاری جلسات وزیران خارجه کشورهای عضو دائمی شورا.

- مشاور رئیس‌جمهور مصر ابرقدرت‌ها را به پایان دادن جنگ تشویق کرد. صادق المهدی نیز مشغول تنظیم ابتکاری جدید برای صلح است.

- کاظم‌پور اردبیلی در سخنانی چگونگی تثبیت قیمت نفت و تأثیر عملیات کربلای 5 در کاهش قیمت نفت را تشریح کرد. افزایش 30 درصدی صادرات نفت عراق از ترکیه.

- عمل‌کرد بودجه دولت جمهوری اسلامی ایران در 11 ماه گذشته و کاهش حدود ده درصد از پرداخت‌های خزانه کل بر اثر کاهش درآمدهای دولت.

ارسال نظر






captcha
ارسال