فائزون|۱۷ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15311 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸|۰۹:۱۶

تاریخ شمسی

17 اسفند 1365

تاریخ قمری

7 رجب 1407

تاریخ میلادی

8 مارس  1987
 
خلاصه روز: 

- نتایج عملیات کربلای 7 شامل تلفات نیروها و خسارات لجستیکی دشمن و نیز غنایم به دست آمده. چگونگی غافل‌گیری دشمن در عملیات کربلای 7 از قول یک اسیر عراقی. پاتک دشمن به ارتفاع 2519 در حاج عمران.

- تداوم حملات شیمیایی عراق در منطقه شلمچه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حمله مشترک سپاه پاسداران و حزب دمکرات عراق به شهرهای دهوک، کانی ماسی و مرسیکا و انهدام مراکز مهم دولتی در این شهرها.

- حمله عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به پایگاه "گرم" در منطقه سردشت. تصمیم پلنوم چهارم حزب دمکرات کردستان ایران به ناامن کردن عقبه‌های نظامی نیروهای مسلح ایران و تأکید بر ایجاد بحران‌های سیاسی و اقتصادی در جامعه و تشدید مبارزه مسلحانه.

- افزایش کمک‌های نظامی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به عراق: مذاکرات محرمانه عراق و کویت؛ ارسال اولین مرحله کمک‌های کویت به عراق از قبیل بمب‌های ناپالم و طرح نظامی کشورهای شورای هم‌کاری خلیج‌فارس مبنی‌‌بر خروج ایران از فاو در گفت‌وگوی معاون دبیرکل این شورا با روزنامه "الوطن".

- اختصاص 34% از بودجه عمومی کشور به جنگ در سال 1366. تأکید مهندس موسوی بر ادامه جنگ بدون کاهش حملات و به دور از شتاب‌زدگی.

- دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان یونسکو با دکتر کمال خرازی و گفت‌وگوی آن‌ها در مورد جلوگیری از حملات عراق به مراکز تاریخی- فرهنگی. تأکید عراق بر آغاز مجدد جنگ شهرها.

- آغاز مجدد تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ و احتمال سفر وی به منطقه. درخواست ایران از کنفرانس اسلامی برای بررسی حمله به شهرها. ادعای نشریه "السیاسه" درمورد شرط 50 میلیارد دلاری ایران برای پایان دادن به جنگ. طرح دو مرحله‌ای الجزایر برای خاتمه جنگ. نگرانی بازار مشترک اروپا از مواضع ایران. بیانیه مشترک عراق و بلغارستان در مورد پایان جنگ.

- ابراز نگرانی طارق عزیز از ماجرای مک فارلین و سیاست امریکا در منطقه؛ استقبال وی از موضع جدید لیبی در مورد جنگ. سفر یک روزه شاه حسین به بغداد و دیدار وی با صدام. حمایت یمن شمالی از عراق.

- هفته‌نامه "نوول آبزرور" با قطعی دانستن پیروزی ایران، سه پی‌آمد احتمالی برای این پیروزی پیش‌بینی کرد: تشکیل پنج جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه، تبدیل عراق به لبنان دوم و رستاخیز اسلام پیش‌رو.

- بیانیه اتحادیه میهنی، حزب دمکرات و نهضت روحانیت کردستان عراق در محکومیت حملات ترکیه به شمال عراق. سخنان حجت‌الاسلام "حکیم" درباره حمله ترکیه به شمال عراق. بیانیه سفارت ترکیه در ایران مبنی‌بر تأکید بر تمامیت ارضی عراق. تفسیر نشریه "لیبراسیون" از موضع ترکیه در برابر کردها.

- کاهش شدید بهای نفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال