فائزون|۱۷ اسفند ۱۳۵۷

کدخبر : 15315 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸|۱۰:۴۲

تاریخ شمسی

17 اسفند 1357

تاریخ قمری

9 ربیع‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

8 مارس 1979
 
خلاصه روز: 

- تصویب قانون بخشودگی و کاهش وظیفه عمومی‌ در شورای انقلاب: به سربازان در حال خدمت از یک ماه تا یک سال کاهش خدمت تعلق می‌گیرد. دختران و زنان مشغول خدمت وظیفه نیز از هم‌اکنون منقضی خدمت محسوب می‌گردند.

- انتشار آیین‌نامه کمیته‌های انقلاب اسلامی‌ در هشت بند و شرح وظایف‌‌ این نهاد در 21 بند از سوی آیت‌الله مهدوی‌کنی (سرپرست کمیته‌های انقلاب).

- نامه فرمانده پادگان مریوان به لشکر 28 و نامه فرمانده‌‌این لشکر به ستاد کل ارتش در مورد فعالیت‌های ضدانقلابی عناصر فراری رژیم گذشته چون سپهبد پالیزبان، سرهنگ وفادار، سرگرد قیصری، سرهنگ ایوبی، سرگرد بیوک، برادر سالار جاف معدوم و محمد‌صدیق جاف.

- رؤوس مرام‌نامه حزب "مساوات اسلامی‌کردستان" را رهبر‌‌ این حزب (علامه مفتی‌زاده) چنین اعلام کرد: تشکیل شوراهای محله؛ دولت را‌‌ این شوراها تعیین کنند؛ اعطای خودمختاری به کردستان؛ تقسیم درآمد نفت به تناسب جمعیت مناطق کشور.

- تحرک‌ها و گرایش‌های قومی‌ در سیستان و بلوچستان. سخنان مولوی عبدالعزیز در مصاحبه با گاردین درباره انتظارات در مورد حفظ حیثیت مذهبی و قومی، لهجه و آداب بلوچی منطقه؛ وفاداری مردم به نظام جدید و لزوم عدم تفاوت شیعه و سنی و وحدت آنها.

- اظهارات سخنگوی دولت درباره چگونگی و دلایل توقف فعالیت شرکت هلی‌کوپترسازی بل در ایران؛ تکذیب شایعه استعفای مهندس بازرگان؛ برنامه‌های دولت جهت نظم دادن به کمیته‌های انقلاب اسلامی‌ و اصلاح آنها و نیز تشکیل و فعالیت سپاه.

- سخنان امام خمینی در حمایت از جمهوری اسلامی‌ و دولت موقت؛ از جمله:‌‌ این دولت موقت اسلامی، دولت اسلامی‌ شرعی است. من اطمینان کامل به دولت دارم؛ شما هم پشتیبانی کنید از‌‌این دولت … من رای به جمهوری اسلامی‌ می‌دهم و از شما تقاضا می‌کنم که رأی بدهید به جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

- گزارش سری سفارت آمریکا در تهران از ساخت و موازنه کنونی قدرت در‌‌ایران.

- گزارش‌های خیلی محرمانه سفارت آمریکا در تهران از تقابل جریان انقلابی - مذهبی با دولت موقت با عنوان "انقلاب اسلامی‌ تندروتر می‌شود".

- شوروی و برخی کشورهای عربی اعزام ناو آمریکایی کانستیلیشن به خلیج‌فارس را محکوم کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال